MISSION: GAME e-Twinning PROJESİ BAŞLADI. TÜM ETKİNLİKLER DEVAM EDİYOR.
Kuruculuğunu Türkiye’den İsmail Sarıkaya ve yardımcı kuruculuğunu Yunanistan’dan Anastasia Gika’nın yaptığı Mıssıon: Game projesi farklı ülkelerden öğretmen ve öğrencilerin katılımlarıyla yürütülüyor.
Mıssıon: Game projesi üyelerinden Ankara Kahramankazan Fatih Ortaokulu öğretmenleri Tuğba Yılmaz, Tuğba Sezer ve okul müdürü Tarık Sezer proje hakkında şu bilgileri verdi;
“Proje 7-18 yaş grubu öğrencilerini kapsamaktadır. Projemizin konusu oyun. Öğrenmeyi kolaylaştıran hızlı öğrenmeyi sağlayan, geleceğin eğitim yöntemlerinden biridir. Oyunlar sayesinde dersin daha aktif ve bütünleştirici hale getirilmesi mümkün olmaktadır. Öğrencilerimizin bilişsel ve duyuşsal becerilerinin geliştirilerek aktif ve üretken bireyler olmalarını sağlamaktadır.
Amacımız kendi kültürümüzün oyunlarına ulaşmak, proje ortaklarımızın kültürlerine ait farklı oyunları öğrenmek ve oynamaktır. Öğrencilerimizin yeni oyunlar tasarlamasını ve yaratmasını sağlayarak yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek istiyoruz. Ayrıca farklı kültürlerden gelen öğrencilerle iş birliği içinde çalışma olanağı bulmalarını, takım çalışması ve sorumluluk becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz.
Öğrencilerimizin gelişen teknolojik çağda web2.0 ve web3.0 araçlarını kullanarak, matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeyi, derslerin oyunlarla daha eğlenceli ve bütünleştirici hale getirmeyi amaçlıyoruz.
Projemiz Ocak 2023’te başlamış olup Mayıs 2023’ün sonuna kadar devam edecektir. Projemizde Türkiye’den 10, Romanya’dan 5, Yunanistan’dan 1, Polonya’dan 1, Kuzey Makedonya’dan 1, Sırbistan’dan 1 öğretmeninin katılımı ile gerçekleşmektedir.
Proje kapsamında yapılan çalışmalardan bazıları şu şekildedir:
- Projemiz için logo, afiş ve poster hazırlamak,
- Okullarda oyun temelli etkinlikler düzenlemek,
- Oyun temalı şiir ve makaleler yazmak,
- Okul panoları hazırlamak,
- Çevrimiçi öğrenci-öğretmen-veli toplantıları düzenlemek,
- Web2.0, web3.0 araçları ile konulara uygun çalışmalar yapmak,
- Projeyle ilgili oyun atölyesine gezi düzenlemek,
- Eğlenme ve oyun oynama hakkını, çocuk hakkının ayrılmaz bir parçası olduğunu çocuklara hissettirmek,
- Ortak ve işbirlikçi kitap yazmaktır.
Projemizdeki nihai hedefimiz; UNUSCO’nun 2030 için ESD (Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim) hedeflerinin öğretim ve kapsayıcı öğrenmeye entegrasyonu kapsamında etkinlikler aracılıyla SEL (Sosyal, Duygusal Öğrenme), öğrencilerde STEM geliştirmektir.”